دوشنبه 15 12 1390

گزارش جديدي كه توسط پايگاه ByteLevel منتشر شده است برترين وب سايتهاي جهاني را با تاكيد بر شبكه هاي اجتماعي و وب سايتهاي موبايل و برنامه هاي جانبي موبايل معرفي كرده است.

به گزارش ورد آي تي به نقل از MehR ,  پايگاه ByteLevel كه در سال 2000 تاسيس شده، اولين شركتي است كه به صورت ويژه به علم و هنر جهاني شدن وب اختصاص يافته است. اين پايگاه در هشتمين گزارش خود به وب سايتهايي پرداخته است كه در زمينه جهاني شدن ارتقا پيدا كرده اند. اين تحقيق در ميان وب سايتهاي مختلف و بر روي طراحي وب سايتها، چگونگي اشتراك گذاري اين طراحي ها در كشورهاي مختلف و سكوهاي موبايل، زبانهاي استفاده شده در وب سايتها و برنامه جانبي موبايلها، و مطالعه بر روي محتوي محلي رسانه هاي اجتماعي و موقعيت يابي انجام گرفته است.

در گزارش امسال اين پايگاه، وب سايت گوگل نسبت به شبكه اجتماعي فيس بوك وب سايت جهاني تري معرفي شده است و ميزان زبانهاي ارائه شده توسط برنامه جانبي شبكه گوگل پلاس بيشتر از زبانهاي موجود در برنامه جانبي شبكه فيس بوك اعلام شده است.

25 وب سايت جهاني برتر

رتبه

وب سايت

1

Google

2

Facebook

3

CIsco

4

Samsung

5

Hotels

6

3M

7

Nivea

8

Booking

9

Philips

10

Symantec

11

Autodesk

12

TripAdvisor

13

Nikon

14

Wikipedia

15

HP

16

American Express

17

LG

18

Avon

19

Microsoft

20

Coca-Cola

21

Panasonic

22

Deloitte Touche Tohmatsu

23

Catrepillar

24

Yahoo

25

SAP

 

ByteLevel امسال 105 وب سايت را به اضافه وب سايتهاي موبايل و برنامه هاي جانبي موبايل مورد بررسي قرار داده است تا درك بهتري از چگونگي متعادل سازي استراتژي هاي جهاني و موبايلي شركتها به دست آورد.

25 وب سايت برتر در اين گزارش به صورت متوسط از بيش از 50 زبان پشتيباني مي كنند و بيشترين درجه همخواني را با طراحي جهاني دارند. با وجود اينكه گوگل براي متناسب سازي سرويس موقعيت ياب جهاني اش در ميان ديگر خدمات اينترنتي دشواري هايي دارد، اين موتور جستجوي قدرتمند بر روي جهاني شدن نيز سرمايه گذاري كرده است.

نمودار بيشترين زبانهاي اصلي كاربران اينترنت


گوگل اكنون از بيش از 140 زبان در موتور جستجوي خود پشتيباني مي كند و برنامه موبايل گوگل پلاس نيز پشتيبان 40 زبان مختلف است. در اين گزارش زبان تنها 25 درصد از امتياز وب سايتها را تشكيل مي دهد و ديگر امتيازها عبارتند از عمق و وسعت محتواي محلي، پشتيباني از زبان محلي براي شبكه هاي اجتماعي، تاثيرگذار بودن دروازه هاي جهاني و همخواني جهاني با سكوهاي رايانه و موبايل.

در اين گزارش وب سايتهاي مختلف جهان به واسطه چهار معيار دسترسي جهاني يا زبان، موقعيت يابي جهاني، معماري جهاني/موبايلي، بومي سازي و شبكه هاي اجتماعي ارزيابي شده اند و بر اين اساس وب سايتهاي گوگل، فيس بوك، Cisco، سامسونگ، Hotels و 3M، نيوآ، Booking، فيليپس و سايمنتك به عنوان 10 وب سايت جهاني برتر معرفي شده اند.

برترينهاي جهان از نظر تعداد زبانهاي افزوده شده

 

در بخشي ديگر به اصلي ترين زبانهايي پرداخته شده كه بيشتر از ديگر زبانها توسط 2.2 ميليارد كاربر اينترنتي مورد استفاده قرار مي گيرد. بيشترين درصد در ميان زبانهاي مورد استفاده كاربران اينترنت چيني است و پس از آن زبان انگليسي پركاربردترين است.

بر اساس گزارش ByteLevel، همچنين در ميان وب سايتهايي كه از بيشترين تعداد زبانها پشتيباني مي كنند ويكيپديا با 283 زبان و گوگل با 145 زبان به عنوان برترين وب سايتها معرفي شده اند.



X